søndag den 23. november 2014

Hvad kan du få ud af et par cowboybukser?


For tiden kører jeg et projekt i håndarbejde, der hedder "Hvad kan jeg få ud af et par cowboybukser?" med begge 5. klasserne. Alle har medbragt et par brugte bukser, jeg har fundet mange billeder på Pinterest af cowboybukseprojekter til inspiration og alle er rigtig godt i gang med hver deres projekt. Flere er allerede færdig med det første og i gang med deres næste (man kan få mange ting ud af et enkelt par bukser ;-)), så her er et par smagsprøver på, hvad børnene har gang i.


Penalhus lavet af noget af buksebenet. Sløjfelukning.


Lille taske til smartphone lavet af det nederste af et par meget smalle bukseben. Lukning lavet af træperle og hårelastik - en af pigerne donerede gladeligt denne til en af drengene fra klassen. :-)


Endnu et penalhus af bukseben - denne med matchende kantebånd og lukning med knap.



Nøgleringe med knapper og mønsterbånd.



Buksenben kan også blive til fine julestrømper.


Nålepude med julemotiv kræver ikke meget cowboybuksestof, så der er masser tilbage til flere projekter. ;-)


Jeg glæder mig til at se og hjælpe med flere kreative bukseprojekter!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar